Een nieuwbouwproject, maar dan anders

De nieuwe website van TimeClock BV is online en daar zijn we natuurlijk supertrots op. Het is belangrijk om een goed online visitekaartje te hebben waarmee we ons kunt profileren als bouwprofessional. En eigenlijk was de achterliggende periode net een nieuwbouwproject. Er zijn namelijk veel overeenkomsten te vinden. Maar ook een belangrijk verschil.

Net als met een nieuwbouwproject begint een nieuwe website met brainstormen, wat als het goed is leidt tot een goed en uitvoerbaar idee. De mogelijkheden voor het beschikbare kavel zijn legio: gaan we voor luxe villa’s of kiezen we voor een appartementencomplex? Online gaat dat eigenlijk net zo: wat wil ik met mijn website, wie wil ik ermee bereiken? Dergelijke vragen hebben we ons bij TimeClock vooraf zeker gesteld. Rondneuzen bij de ‘collega’s’ kan hierbij zeker helpen, maar uiteindelijk hebben we ons eigen plan gemaakt en dat is ook goed, want overschrijven van teksten en kopiëren van ideeën zorgt alleen maar voor kwaad bloed en is ook niet echt een toonbeeld van creativiteit, zullen we maar zeggen. Bovendien geeft het enorm veel voldoening als je het eindresultaat ziet, net als bij het eindresultaat van een mooi project.

Programma van eisen

Als het idee er eenmaal is, wordt het tijd om de specialisten erbij te halen. Net als je een schilder niet het timmerwerk laat doen, is het verstandig om het bouwen van een website over te laten aan de professionals voor wie WordPress en andere contentmanagementsystemen geen enkel geheim hebben. Het maken van een bouwtekening in AutoCAD of BIM laat je per slot van rekening ook niet over aan diezelfde schilder. Als er uitzonderingen zijn, graag melden… 😉 Wat wel van belang is: wees stipt in je wensen en blijf er zeker bovenop zitten. Door precies te weten wat je wilt en wat vooral niet, maak je het jezelf een stuk gemakkelijker. Een soort programma van eisen dus.

Op naar het ‘hoogste punt’

Als het fundament eenmaal goed is en de heipalen de grond in zijn gewerkt, kan het bouwen echt beginnen en dat geldt ook bij een website. Voor dit stadium is het handig om vooraf ook inhoudelijk al de grote keuzes te maken wat wel en wat niet op een website te doen. Het belangrijkste is ook hier om je eigen keuzes te maken. Het is namelijk de basis van jouw bedrijf op het web, niet die van het ingehuurde reclamebureau en/of tekstschrijver. Luister zeker naar hun adviezen, maar maak echt je eigen keuzes. Zoals het een opdrachtgever betaamt, zullen we maar zeggen.

Een belangrijk verschil

Een nieuwe website verschilt op in ieder geval een punt met een nieuwbouwproject: als het fundament of een van de etages niet bevalt, is het zo weg. Dat hoef je bij dat gebouw van drie verdiepingen dan weer niet te proberen. Het geeft aan de andere kant ook wel weer mooi aan dat je als bedrijf niet stilstaat, maar je als het goed is blijft ontwikkelen. Dat is ook de toekomst die we met TimeClock voor ogen hebben. Mooie projecten realiseren in goede harmonie en samenwerking met onze opdrachtgevers en daarbij doorgroeien in kennis en kunde.

De openingshandeling

Het blijft wel een spannend moment, als je nieuwe website voor het eerst letterlijk voor de hele wereld zichtbaar is. We zijn er na een periode van voorbereiding echter bijzonder trots op het resultaat en hopen natuurlijk dat ook de bezoekers het een lust voor het oog vinden.

2017-10-07T11:00:29+00:00