De uitdagingen van een groeiende onderneming

/, News/De uitdagingen van een groeiende onderneming

hand-schudden-feedback-tevredenHet is weer december en dan wordt op van alles en nog wat teruggekeken. Op tv passeren binnenkort hoogte- en dieptepunten van het afgelopen jaar uit nieuws en sport de revue. Op de radio kun je geen station aanzetten of je hoort wel een top zoveel.

Bij TimeClock kijken we ook graag terug op 2016. Niet omdat we nou zo nostalgisch zijn ingesteld (oké, misschien een beetje), maar omdat het een topjaar was voor onze groeiende onderneming. We zijn gegroeid in kwantiteit, want de vaste schil medewerkers van TimeClock is ook dit jaar gegroeid. Nog veel belangrijker is echter dat we ook in kwaliteit verder zijn gegroeid.

Als jonge onderneming valt dat groeien niet mee. In dit blog delen we daarom wat ervaringen hierover. De vraag wat doen we goed ligt dan voor de hand. We willen onszelf niet te hard op de schouder slaan, vooral omdat we vinden dat iedereen iets aan dit blog moet kunnen hebben. Verwacht daarom geen lofzang op TimeClock, maar meer een aantal zaken die we als bedrijf hebben opgepakt. Hopelijk brengen we jullie als lezers (en wellicht ondernemers) op ideeën.

Meer diensten

We hebben ons pakket diensten dit jaar flink uitgebreid. Dit kwam natuurlijk vooral doordat René ons team enkele maanden geleden kwam versterken door zijn bedrijf REGIE Vastgoed onder de vlag van TimeClock te brengen. Door zijn expertise op het gebied van meerjarenonderhoudsplannen en vastgoedkeuringen is TimeClock flink naam aan het maken in deze bedrijfstak.

Kwaliteit leveren

Misschien heel voor de hand liggend, maar we hebben kwaliteit geleverd op ieder project dat ons werd toevertrouwd. Dat is geen opschepperij, maar wat onze opdrachtgevers steeds als feedback naar ons terugkoppelden. Opdrachtgevers wisten ons daardoor ook te vinden voor vervolgopdrachten. Want doe je het goed, dan is dat een geweldig neveneffect en dus meer werk. Durf daar dus ook naar te vragen: hebben we de kwaliteit geleverd die u van ons verwachtte?

Realistische doelen

In het verlengde van de geleverde kwaliteit ligt het behalen van vooraf gestelde doelen. Wees daarin heel realistisch, is onze ervaring. Ga niet veel te scherp zitten met je prijs als je bij voorbaat al weet dat de kwaliteit er daardoor onder gaat lijden. Wees ook eerlijk richting de opdrachtgever als blijkt dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Waarschuw als iets onhaalbaar is; ze zullen je er dankbaar voor zijn. Wat we op dit gebied ook hebben geleerd, is dat je als bedrijf goed moet weten waar je wel, maar ook waar je niet op inzet.

Help ons

Toch moet je ook die andere vraag hardop durven stellen: wat zijn de uitdagingen van zo’n groeiproces? Voor ons is dat bijvoorbeeld het vinden van geschikt personeel. We zoeken al een poosje inspecteurs, maar de gebaande wegen leidden nog niet naar succes. De juiste mensen vinden blijkt een vak apart.

Naast enkele ervaringen daarom ook wat vragen. Want hoe doen jullie dat, personeel werven met de juiste competenties en mensen die daarnaast ook qua persoonlijkheid bij het bedrijf passen? Wat zijn nuttige tips en tricks die we hierbij kunnen inzetten? Schroom vooral niet om te reageren, want voor goede ideeën staan we namelijk altijd open.

By | 2017-10-07T11:00:13+00:00 december 9th, 2016|Medewerkers, News|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment